Játékos feladatok
Labirintus
Cseréld le a cicust a "Ball" szereplőre, majd kicsinyítsd harmadára (33%)!
Programozzuk be a billentyűkkel való mozgatását (teszteld is!):
- "fel gomb lenyomásakor"
- "nézz 0 fokos irányba"
- "menj 5 lépést"
Készítsd el hasonlóan a vezérlést a többi nyíl billentyűre is (szabad másolni)!
Töltsd be a "L_ht1.png" hátteret (Játékháttér, Hátterek, Betöltés)! Tégy a felső "kijárathoz" egy nagy piros pöttyöt, és ugrasd a szereplőt (Ball) az alsó "bejárat"-hoz (teszteld le)!
Szúrjunk be egy "mindig" parancsot, ebbe "ha érintesz kék színt? akkor", és ebbe "menj -5 lépést"! (A kék szín a pálya kékje legyen, a -5 a falak átjáthatóságát védi ki. Teszteld le!)
Egy másik "ha érintesz piros színt? akkor" szolgálhatna a "Győztél!" kiírására, és a "feladatok leállítására".
Továbbfejlesztjük az előző játékot.
A "Játékháttér" "Hátterek" választásnál az első lemásolásával készíts egy másik hátteret (pálya2)! Szűkítsd be a piros pötty közelében az átjárót úgy, hogy ne férjen át a labda a nyíláson, viszont nyissunk meg egy falat, hogy továbbra is megoldható legyen a játék.
Teszteld le a nyílást! Átférsz-e?
Teszteld le az új utat! Sikerül-e célbaérni?
Adjunk programot a "Játéktér"-hez is: indításkor a "háttér legyen pálya2"!
Másoljuk le az első hátteret "pálya3" néven, állítsuk is erre indításkor a játékot!
Készítsünk egy új szereplőt, egy kék (mint a pálya) forgót akadályként:
- vektoros képként készüljön
- a közepe egy kék pötty és négy lapátja van
- foglaljuk ezeket csoportba
- a programja: indításkor "ugorjon x: ... y: ..." helyre és "mindig" "fordulj 1 fokot"
Teszteljük le remek játékunkat! (A forgó meglepő dolgokat művel a labdával!!!)
A "forgó" programját bővítjük egy aprósággal:
- a "fordulj 1 fokot" mögé tegyünk egy "ha érinted Ball? akkor" modult,
- ebbe "minden álljon le" parancsot!
Próbáljuk ki, mennyivel lett nehezebb a játékunk!
Töltsd be a "L_ht5.png" hátteret (pálya5)! Tégy a felső "kijárathoz" egy nagy piros pöttyöt, és ugrasd a szereplőt az alsó "bejárat"-hoz (teszteld le)!
Színezd át kékre a hátteret hogy ne legyenek átjáthatók a falak!
Próbáld megoldani a labirintust!
Tégy a pályára két-három forgót!
Ötletek: Itt már kevés segítséget kapsz! A játék sokféleképen fejleszthető tovább: pl. nehezebb pályák, több pálya-több szint, más akadályok, stb.
Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!