Játékos feladatok

Fenyő karácsonyra

Keress az interneten szép képet fenyőfával vagy fenyőfákkal!

Ha nem találsz megfelelőt, innen is tölthetsz fel: 1, 2, 3, 4 !

Méretezd át 480x360 pixelesre, majd töltsd be a projekted hátterének (Hátterek/Betöltés)!

Cseréld le a macsekot egy karácsonyi gömbre (pl. Ball), aminek több jelmeze van (persze ha nincs, te is csinálhatsz neki)!

Indítózászlóval kezdj!

Csökkentsd a szereplő méretét kb. felére!

Tégy be egy "mindig" modult (így örökké ismételni fogja a benne lévőket)!

Bele pedig:

  • egy "következő jelmez" parancsot (ez sorra veszi a szereplő összes létező jelmezét)
  • tégy utána egy kis várakozást

Próbáld ki picike progidat!

Duplázd meg a szereplődet (duplikálás)!

Figyeld meg, hogy a programot is lemásolta, sőt mindegyik kisebb az eredeti méreténél!

Csinálj így egy csomó szereplőt! Ha zavar, hogy azonos színnel villognak, némelyiknél játszd el a következőt:

  • válassz ki egyet (Szereplők),
  • kattints a "Jelmezek" fülre,
  • itt válassz másik jelmezt!

Teszteld le nagyban! Ha nem tetszik, variálj még rajta!

Lehet "cifrázni" a hatást azzal, hogy néhány dísznél módosítjuk (célszerű kicsit növelni) a várakozási időt!

Teszteld le nagyban! Ha nem tetszik, cifrázz még rajta!

További lehetőség például az iduláskori méret csökkentése/növelése!

Teszteld ezt is nagyban! Ha nem tetszik, cifrázd tovább!

Készítsük el a vezetékezést a következőképpen:

  • válts háttérre, vektoros módra,
  • válassz fehér színt (így jobban látjuk most a játéktéren) és "Vonal" eszközt,
  • húzz egy összefüggő cikk-cakkos vonalat a gömbök közé,
  • igazíts ezeken a csatlakozási pontoknál az "Átformálás eszközzel",
  • ha kész, a fehér színt cseréljük valamilyen zöldre,
  • utolsóként még finomíthatunk a gömbök enyhe elmozgatásával!

"Kapcsoljuk be"!

Ötletek: Tegyél animált ajándékokat a fenyőfa alá!

Ha minden kötél szakad, bonyolultabb feladatoknál gyakran segítségül hívható a jobboldali kép "párja" (pl. a B5.png párja a B5_.png kép)!