Malomjáték (kettős malom)
A malom egy kétszemélyes, táblás stratégiai társasjáték két fő részére. A játék célja, hogy az ellenfél bábuit levegyük (malmok kialakításával), vagy olyan játékhelyzetet hozzunk létre, amelyben már nem tud "lépni".
A játék kezdetén az a feladat, hogy felváltva mind a kilenc bábut elhelyezzük a táblán. Mindig a világosabb színű bábu gazdája kezd.
Ezután kezdődik a játék második szakasza: amikor a kézben lévő bábuk elfogytak, akkor a gombokat tologatva a szomszédos pontok között három ugyanolyan színűt egy sorba helyezzünk (ez a malom), és ha ez sikerült, akkor az ellenfél egyik gombját levehetjük a tábláról.
Malmot kialakítani lehet vízszintes, vagy függőleges irányban.
A bábukat is kizárólag vízszintes illetve függőleges irányban lehet léptetni (vonalon) és egyszerre csak egy pontot léphetünk.
Amennyiben egyszerre kettő malmot sikerül kialakítanunk, akkor kettő bábut vehetünk el ellenfelünktől. A táblára letett bábu nem mozdítható, csak ha már elfogytak a szabad bábuk. Amennyiben egyet elveszünk ellenfelünktől, akkor az a bábu kiesik, azaz már nem játszik.
Ha valakinek már csupán három bábuja maradt, akkor jön a harmadik szakasz. A harmadik szakaszban, szabadon lehet ugrálni a bábukkal (de csak annak, akinek három bábuja maradt). Célszerű ilyenkor egyszerre két malmot is nyitva tartani, hiszen ellenfelünk csak az egyiket tudja megakadályozni.
A cél az, hogy az ellenfél összes bábuját eltávolítsuk a tábláról, illetve, hogy csak kettő bábuja maradjon.
Egy malmot többször is kialakíthatunk. Ha a három bábuból egyet elléptetünk, de következő lépéskor visszacsúsztatjuk, az újra egy érvényes malom lesz (csikicsuki).
A csikicsukit megegyezés szerint tiltani is lehet.
Ha egy játékos nem tud lépni, mert be van szorulva, akkor elvesztette a játszmát.
Ha az ellenfélnek csak három bábuja maradt, és azok malmot képeznek, akkor abból kell elvenni. Ekkor a játéknak vége, mert az ellenfelünknek csak két bábuja maradt.
A játékot kétféleképpen lehet megnyerni:
- az ellenfelünk bábuinak számát csökkenteni kettőre
- az ellenfél beszorítása, úgy hogy ne tudjon lépni